KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Na nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníky

Na nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníky

Publikováno: 25.9.2019
Rubrika: Aktuality

Po technologicky náročném betonování nosné konstrukce mostu v Komenského ulici v Olomouci stavbaři ze SILNICE GROUP úspěšně pokračují přípravou betonážních říms (chodníků po stranách mostu). Navzdory technologické náročnosti předchozí fáze stavebních prací se daří dodržovat harmonogram a stavbaři stále předpokládají předání mostu ještě v prosinci letošního roku.

Stavba mostu v Komenského ulici v Olomouci je jednou z významných etap v projektu výstavby protipovodňových opatření. V tomto týdnu ještě navíc probíhala betonáž již osazeného dilatačního závěru, který umožňuje nosné konstrukci vodorovný pohyb bez poškození vozovky v předpolí mostu.

V současnosti pokročily také práce na silničních řešeních silnic II/448, které spočívají v rekonstrukci stávající vozovky. Osazujeme uliční vpusti, které budou připojeny na hlavní řad. Jedná se o náročné napojení, protože stoka se nachází v hloubce 4,5 m,“ přibližuje průběh výstavby Jakub Vlk, vedoucí střediska HSV divize Morava.

Most je již také předepnut uloženými lany. Přepnutí vneslo do konstrukce tlakové napětí, které pomáhá vyrovnat tzv. napětí tahová. Ta jsou výsledkem působení vlastní hmotnosti mostní konstrukce a také dílčího nahodilého zatížení. Rovněž koryto řeky dále od centra města dostává svou finální podobu. Na listopad letošního roku se dále plánuje pokládka asfaltových vrstev a odevzdání. Paralelně s pracemi na korytě probíhají i sadovnické úpravy mimo trasy cyklostezek.

Ke konci července byla úspěšně vybetonována nosná konstrukce mostu a šlo o jednu z technologicky nejobtížnějších fází celého stavebního procesu mostu. „Betonování mostovky lze skutečně považovat za jeden z milníků výstavby, šlo o technologicky i logisticky náročnou akci. Během 20 hodin betonovacích prací, které nutně musely probíhat bez přestávky, jsme použili na 1373 m3 betonu o vyšší pevnosti (C 40/50). K dnešnímu dni jsou rovněž vybetonovány i přechodové desky, které jsou osazeny na ložiskách příčníku nosné konstrukce,“ dodává Jakub Vlk.

V harmonogramu stavebních prací zbývá do konce letošního roku ještě realizace konstrukční vrstvy vozovek (v říjnu 2019) a také dokončení vodorovného a svislého značení společně se zprovozněním světelné signalizace obou křižovatek (listopad 2019). Poté bude možné stavbu zadavateli předat do předčasného užívání.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Na nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníkyNa nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníkyNa nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníkyNa nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníkyNa nově budovaném mostě v Komenského ulici v Olomouci se již betonují chodníky

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Povodí Moravy realizuje vodohospodářské stavby a chystá se na dalšíPovodí Moravy realizuje vodohospodářské stavby a chystá se na další (117x)
Stavby a opatření ve „správě“ Povodí Moravy, s. p. se pohybují v řádech stamilionů korun ... Povodí disponují nepřenosit...
Plavební komora Hořín čeká na nová vzpěrná vrataPlavební komora Hořín čeká na nová vzpěrná vrata (106x)
Vltavská vodní cesta prochází rozsáhlou modernizací. Jednou z klíčových staveb je úprava ohlaví velké plavební komory Ho...
„Do budoucna by podpora z veřejných zdrojů měla být více orientována na budování malých i velkých vodních nádrží,“„Do budoucna by podpora z veřejných zdrojů měla být více orientována na budování malých i velkých vodních nádrží,“ (73x)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jiří Valdhans, ředitel a prokurista firmy Vodohospodářský rozvoj a výstavb...

NEJlépe hodnocené související články

„Přesunutí pravomocí ŘVC na jednotlivá Povodí je nesystémové řešení. Realizace výstavby vodních děl se protáhne, byrokracie se zvýší a může dojít i ke snížení kvality výstavby,“„Přesunutí pravomocí ŘVC na jednotlivá Povodí je nesystémové řešení. Realizace výstavby vodních děl se protáhne, byrokracie se zvýší a může dojít i ke snížení kvality výstavby,“ (1 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis Konstrukce Ing. Lubomír Fojtů – ředitel Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC). V rámci našeho ...
Katalog firem - registrace

Působíte v oboru
vodohospodářské výstavby?
Potom využijte možnosti registrace za 300,-/rok.
do Katalogu firem.

Google