KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Metrostav lakuje obří vrata pro Gabčíkovo aneb šachová partie, jakou Česko nepamatuje

Metrostav lakuje obří vrata pro Gabčíkovo aneb šachová partie, jakou Česko nepamatuje

Publikováno: 2.4.2020
Rubrika: Aktuality

Představte si zhruba hektarovou šachovnici, místo figurek ocelové pláty velké jako basketbalová hřiště a místo šachistů jeřáby s nosností až 500 tun. Takovou podívanou nabídla v těchto dnech ocelářská dílna Metrostavu v Horních Počernicích, v níž se vyrábí komponenty jedněch z největších vrat v Evropě pro vodní dílo Gabčíkovo. Partie zahrnovala pět tahů s pěti „figurkami“, z nichž ta nejtěžší váží 107 tun. Cílem bylo pomocí jeřábů a tzv. podvalníků uspořádat jednotlivé díly tak, aby je bylo možné postupně nalakovat v provizorní lakovně před halou.

„Za normálních okolností by šlo o poměrně banální úkol, ale s takto těžkými břemeny a na tak malém místě z toho byla operace, jakou tato dílna a pravděpodobně ani celá země dosud nezažila. Jsem moc rád, že se nám během jediného dne podařilo všechny manévry úspěšně provést a že brzy budeme moci začít s transporty prvních hotových dílů na Slovensko. Což bude ostatně rovněž podívaná sama o sobě,“ říká Daniel Riedl, vedoucí projektu z Metrostavu.  

Po Velikonocích začne příprava na staveništi vodního díla Gabčíkovo. Za dva dny tam vyrostou ještě větší jeřáby, než které pracovaly v Horních Počernicích, a následovat už bude postupná přeprava jednotlivých dílů. Obří vrata se skládají ze dvou křídel a každé z nich tvoří osm ocelových dílů. Protože půjde o nadměrná břemena, transport každého z nich po dálnici D1 proběhne ve spolupráci s Policií ČR a ŘSD ČR.   

Vodní dílo Gabčíkovo u Bratislavy prochází nejrozsáhlejší modernizací v historii. Její podstatou je výměna dvou vrat na dvou plavebních komorách. V současnosti jsou ve výrobě vrata pro horní komoru a příští rok budou následovat vrata pro dolní komoru. Prestižní miliardová zakázka na první pohled zaujme impozantními čísly. Vrata pro každou ze dvou plavebních komor mají rozměry 36 na 22 m, tloušťku 2 m a i s pomocnými konstrukcemi váží 1200 t. Jsou tedy těžší než proslulá vrata u Panamského průplavu.

Přehradní nádrž mezi Bratislavou a státní hranicí s Maďarskem byla dokončena v 90. letech 20. století. Cílem aktuálně probíhající modernizace vodního díla je zvýšení bezpečnosti i intenzity lodní dopravy.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


Fotogalerie
Metrostav lakuje obří vrata pro Gabčíkovo  aneb šachová partie, jakou Česko nepamatujeMetrostav lakuje obří vrata pro Gabčíkovo  aneb šachová partie, jakou Česko nepamatujeMetrostav lakuje obří vrata pro Gabčíkovo  aneb šachová partie, jakou Česko nepamatujeMetrostav lakuje obří vrata pro Gabčíkovo  aneb šachová partie, jakou Česko nepamatujeMetrostav lakuje obří vrata pro Gabčíkovo  aneb šachová partie, jakou Česko nepamatuje

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Subterra vloni dosáhla rekordního obratu sedm miliardSubterra vloni dosáhla rekordního obratu sedm miliard (72x)
Celkem 7,14 miliardy korun činil obrat společnosti Subterra a.s. a jejích zahraničních dceřiných společností ve Švédsku ...
Metrostav lakuje obří vrata pro Gabčíkovo  aneb šachová partie, jakou Česko nepamatujeMetrostav lakuje obří vrata pro Gabčíkovo aneb šachová partie, jakou Česko nepamatuje (64x)
Představte si zhruba hektarovou šachovnici, místo figurek ocelové pláty velké jako basketbalová hřiště a místo šachistů ...
Projektové společnosti očekávají snížení hospodářského výsledku až o 19 %, stavební společnosti až o 26 %Projektové společnosti očekávají snížení hospodářského výsledku až o 19 %, stavební společnosti až o 26 % (51x)
Současná situace má dopad na obchodní činnost společností, kterou jim komplikuje uzavírání obchodů, prodlužující se lhůt...

NEJlépe hodnocené související články

„Přesunutí pravomocí ŘVC na jednotlivá Povodí je nesystémové řešení. Realizace výstavby vodních děl se protáhne, byrokracie se zvýší a může dojít i ke snížení kvality výstavby,“„Přesunutí pravomocí ŘVC na jednotlivá Povodí je nesystémové řešení. Realizace výstavby vodních děl se protáhne, byrokracie se zvýší a může dojít i ke snížení kvality výstavby,“ (1 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis Konstrukce Ing. Lubomír Fojtů – ředitel Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC). V rámci našeho ...
Katalog firem - registrace

Působíte v oboru
vodohospodářské výstavby?
Potom využijte možnosti registrace za 300,-/rok.
do Katalogu firem.

Google